Toukokuun musiikkitunnit ovat pitäneet sisällään 

rytmiikka- harjoituksia (olemme jatkaneet tasa- ja kolmijakoisen rytmin harjoittelua djembeillä, notaation lukemista ja omien rytmien luomista), 

bändisoittoa (harjoittelimme kamulinjan kevätjuhlassa yhteisenä esitettäviä virolaisia kansanlauluja, pääasiassa 'hiir hyppäs'- melodiaa) 

ja yhdellä tunnilla pääsimme jo alkuun oman kevätsävellyksen sanoittamisessa (lapset makasivat lattialla kuunnellen intialaista elokuva-musiikkia, jonka jälkeen/aikana he saivat luetella kevääseen/kesään assosioimiaan sanoja- keräsin nämä sanat talteen ja jatkamme sitten elokuussa tätä prosessia eteenpäin). 


             
               The music lessons in May consisted of 

rhythmic lessons (the difference between common and three-four time signatures, notation and creation of own rhythms with djembes), 

band practice (we rehearsed Estonian folk-song called 'hiir hyppäs') 

and in one week's class we were able to start to create our own spring-composition (first the children were given an opportunity to relax and let go with the help of some Indian Bollywood-music and after/during the music they were encouraged to express words they associated with spring), this work we will continue in August.   



Tämän lisäksi kävimme hieman pienemmällä ryhmällä esiintymässä Invalidisäätiön äitienpäivä-juhlassa 11.5. Esitimme 3 laulua Meritähden Pikku- Marjan Eläinlauluista; esitys oli aivan mahtava! Harmikseni en voi jakaa esityksestä videota täällä, koska kaikki lasten vanhemmat eivät ole antaneet suostumustaan lastensa kuvien julkaisuun. Mutta tilaisuus oli koskettava, ja olin hyvin ylpeä siitä, miten hienosti lapset osasivat esittämänsä musiikin!

A smaller group of 1st graders also performed in Invalidisäätiö at Mother's Day- celebration. The performance was outstanding and I was really, really proud of the students. 


Comments

Popular Posts